תובעת את חברת התעופה – "החרדי לא רצה לשבת לידי בטיסה"

חיים הלר | תמונת אילוסטרציה - צילום מיכאל זלצר 3 Comment on תובעת את חברת התעופה – "החרדי לא רצה לשבת לידי בטיסה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התופעה של חרדים שמבקשים להחליף מקומות בטיסה בעקבות רצונם שלא לשבת על יד נשים, ידועה ומוכרת לכל אדם שטס אי פעם מישראל וממנה.

כמעט בכל טיסה מוצאים עצמם דיילי חברות התעופה מתבקשים להחליף מקומות עבור חרדים שמקום מושבם נקבע על יד אשה.

במקרים רבים התעכבו הטיסות משך זמן ממושך עד שהצליחו הדיילים לסדר את מקומות הישיבה על מנת שהנוסעים החרדים לא יפגעו – דבר שאף גרם לסיקור שלילי בעיתונות העולמית.

אבל מסתבר שבארה"ב התופעה מוכרת פחות. נוסעת קנדית שעלתה על טיסה מניו יורק לטורנטו שבקנדה תובעת התנצלות מחברת תעופה לאחר שהדיילים העבירו גבר חרדי מקום.

10906218_953510561340772_8277368833179023328_n
לטענת הנוסעת, הנוסע לא הישיר מבט לעברה ולא דיבר איתה, אלא פנה לנוסעים אחרים כדי שיחליפו מקום. היא טענה עוד כי חשה נפגעה מכך שהוא אינו מכיר בה כאדם בגלל היותה אישה.

בתגובה לתקרית פרסם הרב ראובן פופקו, יו"ר ועדת הרבנים בקנדה, הודעה הדגיש כי אין שום מניעה הלכתית לשבת ליד נשים במטוס או בתחבורה ציבורית.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    וודאי שעל כל אחד ואחד לשאול את רבו כיצד לנהוג, וכל מקרה לגופו בהתאם למקום, לזמן, לדמויות הפועלות וכו'…..
    ואם האישה ההיא רצתה לעשות פרובוקציה- זו בעייתה!! לדעתי, שאדם בעל חזות של שומר תומ"צ, מקפיד ושומר על עקרונותיו, גורם לקידוש ד' גדול, נכון שיש כאלו שמנסים (מקנאאה) להתגרות ולעורר מהומות, אבל איזה עוד עם ישמור ככה על עקרונות שגם לעיתים גורמות לו מבוכה (זה לא הדבר הכי נעים לבקש מאנשים להחליף איתך מקום….. או לעמוד כל הנסיעה באוטובוס כי המקומות הפנויים הם רק ליד נשים….)
    אישה שהיא כ"כ נחיתי, וחושבת שבגלל שהיא אישה היא לא בן אדם- יכול להיות שזה נובע ממשקעים בעבר, וכד'… אבל עובדה היא שהיהדות מרוממת את האישה (חכמת נשים בנתה ביתה, וכו'…)אישה נחיתית- שתלך לפסיכולוג, זה לא בעיה של אף אחד שהיא נפגעת מכך שגבר לא רוצה לשבת לידה…….

  2. 2

    מי אמר שאין בעיה? נראה לי שכן יש בעייה. זה נאמר רק למקרים חריגים וכל מקרה לגופו.

  3. 1

    לשבת מאחורי אשה זה יותר בעיה לשבת לצידה כמעט אין בעיה